Thursday, July 8, 2010

Kerana hati ini...

Semalam aku agak terfikir kenapa aku masih mencari2 ape yg aku nk sebenarnye..
Aku xmengharap dan aku xnk memberi harapan.
Kerana aku tau, aku xmampu nk membahagiakn sesiapa.

Hati yang pernah dibuka kini ku tutup kembali.
Membiarkan "dia" menunggu dan terus menunggu sehingga ia terbuka.

Aku xtau bila ia akan terbuka dan bila ia akan tertutup kembali.
Yang aku pasti, ini bukan lah kali terakhir.

Kadang kala aku terfikir2 apa yang aku patut jawab kn bila kawan2 ku bertanya ;
" mane makwe ko..? "
" awek ramai kot minat ko, xkn la sorang pun ko xnk? "

Mereka hanya boleh meneka apa sahaja difikiran.
Yang aku tau, sukar bagi memberi jawapan tentang kisah2 lame yg telah terbuku jauh terbenam didasar fikiran.

Kadang kala, aku terfikirkn yg aku terlalu memilih atau membezakan.
Tetapi kadang kala, aku terlalu menerima dan memberi.

Dan kini aku masih xpasti bagaimana ingin meluahkn padanya.

Apakah jawapan yg patut aku beri setelah sekian lama "dia" berkali2 mengetuk pintu yg telah lama terkunci kembali.

Dan kini, aku terus melukainya.

~Kerana hati ini telah dilukai..~

No comments:

Post a Comment