Saturday, September 18, 2010

Hari Raya Aidilfitri 2010.

Lame juga aku xpost ape2..
Setelah sekian lame menghilang..dok merayap dan memalaskan diri dengan benda2 yg xberfaedah..

Sebelum raya, Aku ade plan gn adek aku nk bersihkan umah, cat umah, betulkn dinding dapor..
mcm2 lg la..

Aku ingt just biase2 je..adek aku da start dlu ke ape coz aku balik lewat ke rumah..
Rupenye, dia, abg gn abah aku 2 kali 5...sume pemalas..
Nak aku balik bru nak start..Hampeh tui punye family..hehe

Aku la dok meraban cat dlm umah sume skali..semalaman aku xtido dok mandi gn cat..
Jiran2 dok mengata..
"Haih, lusa nk raye, bru nak start umah ke..? "
"Wah, sok nk raye abg arul oiii..xkn xabeh2 kemas umah..? "

yg paling sinis skali..
 " Hebat la ko cat umah, t umah aku nk tukar kaler, ko catkn ek..cepat sket buat keje tuh..!!"

Aku punye la hangin, sume kene marah..aku buktikn kt jiran2 aku yg family aku terbaek..
Walaupn, mlm raye stll xsiap kemas umah..akhir pagi tu siap gak..

Amacam.! Yg penting berusaha..bukan dengar ape org kate..
Yg aku heran, da name pun jiran, xde sorang pun tlg adek aku cat umah kt luar..
Kawan dia sorang je tlg..lain tgok dri jauh..
Yg sah jiran2 aku sume xle pakai...time senang je nmpk...susah..xpyh la..dok mengata ade..
Tu la lumrah manusia...

Apepn, aku raye sakan walaupn jd anak dara kt umah melayan karenah bdk2 yg mintk duit raye lebih2..
Siap tgkp gmbr lg..huhu..

Walaupn xlengkp mase pg raye nk tgkp gmbr same...Abg aku da merayap g umah mmbr lame yg heboh2 dri mlm xblek2..bapak aku g keje coz time raye bisnes byk..mak aku lak keje swasta..xdpt cuti..Akak aku wakilkn family balik kg tlg sane..

Hurm, aku just tgkp gmbr 4 beradik je r..huhu..later la hopely ade mase nk berkumpul sume ade..
InsyAllah.

No comments:

Post a Comment