Tuesday, November 16, 2010

Renew.

It's been ages since my last post.

Aku banyak benda nak cerita.
 Banyak part dalam hidup aku yang aku nk limpahkan.

Starting dengan study aku.

MMU.

Salah satu University Swasta Gergasi under Telekom Malaysia.
One of the most respectful University.

Aku apply for Software Engineering.
So aku da study satu sem disana utk satu subject.

Terkejut gak kan..?

Ni disebabkan aku xbole nak transfer credit untuk diploma disebabkan kelewatan masuk dan DEAN sangat2 la busy.

Hurm..pasrah je r..

mulanya aku ingat bole apply Mara untuk study disana.
tapi malangnya..application is closed since the University got al lots of sholarship from big-big companies.

So aku makin down nak study situ.
Tapi aku kene berusaha untuk mendapatkan segulung ijazah untuk hidup ini.

Keduanya, aku mula exstend disebabkan financially untuk study situ da over budget.
Due to new rules that they propose.
FIXED PAYMENT.

so aku ambik satu dua subject sebab nak cut budget untuk sem tersebut.
Alih-alih kne bayar cam ambek  subject.
Tak ke gila..aku xtau apa-apa.
tak pasal-pasal kne bayar lebih.

sebab tu aku extend.

Sekarang aku ambil kursus under Telekom untuk Designer.
Sekadar untuk isi masa untuk cover balik diri aku sebab nak apply mara or pinjaman lain dan
dapatkan diri aku balik plan tentang apa yang aku perlu lakukan.

Third,
aku mula kembali dengan dia.
aku cuba menjadi yang terbaik dan terbaik.
tidak mahu lagi menyakitkan hatinya.
tapi aku tidak tahu samada aku ini masih lagi mampu berdiri bersamanya kelak atau tidak.
aku mula merubah diri aku seutamanya kerana ALLAH S.W.T
agar aku diberi petunjuk untuk menghiasi hidup ku.
agar aku sentiasa berada didalam golongan yang beriman.

sering kali aku terkandas dan alpa.
tapi aku masih ingin berusaha agar tidak melupakannya.

maaf la klu terlalu banyak sangat perubahan yang berlaku.

No comments:

Post a Comment