Friday, February 11, 2011

Kejadian di Subuh hari.

Jumaat. 11/2/2011 6.45 a.m

Malam sebelumnya aku ambek member aku send balik sebab dia tak de transport nk grak.
So, aku g pick up kt Damansara. Send g Cheras. Lepak2 kt kedai mkn tggu dia metedarah dlu.
Aku pun da naik gantuk. Send dia balik, pastu aku ckp aku tumpang tido sat sbb gantuk gile.
Then, aku lupe nk lock rantai motor aku.

Pagi tu aku ingt nk send mmbr aku g opis.. trus2 moto aku hilang.. aku suruh mmbr aku blah dlu g keje.
Aku try setelkn. Then, aku call abg aku dlu.. sah2 klu dia tau, mampos aku kne sembelih.. but aku da xde option..
nasib baik dia tido mati..so aku call mmbr2 aku kt area Cheras. aku mintk dorang dtg tlg sat..
Then aku rayau sekitar kawasan tu jap cari sesape yg nmpk..

Alhamdulillah...

Ade la sorang mamat ni gn geng dia tgh lepak.. sah2 plak dia ade nmpk.. dia pun ckp la dia try usha dlu tgok..
dia pun cm knl kwsn tu camne.. aku gn pasrah..nk g balai naik putra..
otw nk g nmpk polis rayau2..aku pun tahan ckp tlg carikan klu ade...polis tu senggeh je..
aku dlm hati..ni kompem nk upah pasni.. adeh... haha..( pemikiran negatif..!)

last2 dak2 td call.. kate da jumpe..aku jahanam gak la lubang kunci dia..gn helmet aku satu hilang..
anyway, aku bersyukur gak dapat balik.. senang hati aku.. walaupn satu hari aku xde mood..

Member aku plak serba salah sbb ambek dia, jd camni...
"Beb, da takdir..redha je la..."

so far, ni kes kedua moto aku kne camni.. salah aku gak sbb aku cuai.. but, ok la..aku knl lagi la mmbr baru kt cheras.. hurmm..

Muke aku ni mmg friendly.. so mmbr sah2 ramai kawan.. yg suka..yg xsuka pun ade gak.. haha..
no one perfect right.

Yang penting. aku selamat. dan skang fikir benda lain plak.
Dunia klu xde masalah..tu xde la erti hidup..
sbb dari masalah la kita belajar..

Keep learning to grow.!

2 comments:

  1. aku suka type ayat tanpa pandang screen..so mmg xperasan typing error.. beginner la bro..haha..
    stil learning.. do keep in touch.. n enjoy my stories. Every life is just like a new movie to us.

    ReplyDelete
  2. motor hilang???
    tak report pun kat i!!
    walaupun i cant do nothing, at least i know what happen to you!

    sekeh laju2 kang!!

    ReplyDelete